Menu

IVT Zorg op weg!

Kijk in ‘s-Hertogenbosch en omgeving uit naar de IVT Volkswagen Up. Met deze energiezuinige, veilige én herkenbare auto is onze kraamzorg en thuiszorg altijd dichtbij! Lees verder

IVT thuiszorg is … In Huis!

10 Oktober viel bij onze cliënten thuiszorg in de regio    ‘s-Hertogenbosch de herfstuitgave van ons magazine    ‘In Huis’ op de deurmat. Niet ontvangen? Lees hem dan hier online!

Winnaar Beleving Awards supertrots!

“Wij zijn supertrots en blij verrast met het toekennen van twee Beleving Awards door Integron ”, aldus Bram van de Langenberg, Raad van Bestuur IVT kraam- en thuiszorg. Lees verder.

Next

Vakantiewerk in de zorg?

IVT thuiszorg zoekt vakantiekrachten voor Hulp bij het Huishouden. Bekijk de vacature.

24/7 informatie over borstvoeding?

Op de website Advies Borstvoeding lees je geen fabels, maar feiten over borstvoeding.

Zorgcoöperatie Den Bosch

Gemeente ‘s-Hertogenbosch biedt ondersteuning in het huishouden voor mensen met een beperking. Met informatie

ivt kraamzorg den bosch
ivt thuiszorg den bosch
IVT Zorg op weg!

Cliëntenraad Thuiszorg

Wat is een Cliëntenraad?
Waarom een Cliëntenraad?
Samenstelling Cliëntenraad IVT thuiszorg
De rechten
De werkzaamheden
Invloed en meepraten?

Wat is een Cliëntenraad?

De Cliëntenraad is, te midden van iedereen die betrokken is bij de zorg- en dienstverlening, de enige die kan praten vanuit de ervaringen van cliënten. De Cliëntenraad is daardoor als het ware de stem van de cliënt.

naar boven

Waarom een Cliëntenraad?

Voor IVT thuiszorg staat de wens van de cliënt centraal. Daarom willen we continu weten wat de wensen zijn van onze cliënten, wat ze vinden van de geboden zorg en alles daar omheen. De cliënt wordt gehoord in de Cliëntenraad. De raad behartigt de gezamenlijke belangen van de cliënt en oefent via overleg met de directie invloed uit op het beleid.

naar boven

Samenstelling Cliëntenraad IVT thuiszorg

Bij voorkeur nemen cliënten van IVT thuiszorg zitting in de raad. Wanneer dit niet mogelijk is, kunnen ook familieleden lid zijn van de Cliëntenraad. Tevens zijn niet-cliënten met affiniteit voor zorg van harte welkom.

Op dit moment bestaat de Cliëntenraad IVT thuiszorg uit onderstaande leden. De leden van de cliëntenraad worden benoemd door het bestuur van IVT thuiszorg voor een periode van twee jaar. Zittende leden kunnen maximaal twee periodes van twee jaar deelnemen.

  • Karin de Vos
  • Sacha Brakel
  • Yp Kamsma

naar boven

De rechten

De Cliëntenraad heeft het wettelijk recht om gevraagd en ongevraagd advies te geven aan de Directie van IVT thuiszorg over de zorg- en dienstverlening. Zij hebben recht op informatie zoals het zorgbeleid of de klachtenregeling. In een periodiek overleg komen de Cliëntenraad en de Directie bij elkaar.

De Cliëntenraad heeft het recht om ten minste één persoon voor te dragen als lid van het Bestuur c.q. Raad van Toezicht van IVT thuiszorg.

naar boven

De werkzaamheden

Binnen de Cliëntenraad praat de cliënt niet alleen mee over de geboden zorgverlening, maar ook over de ontwikkelingen binnen IVT thuiszorg. Dankzij deze raad kan de organisatie actief aandacht besteden aan onderwerpen die bij de cliënten leven. De Cliëntenraad is de spreekbuis namens de cliënten, behartigt belangen van cliënten en adviseert de Directie. Om deze functie goed uit te voeren, is contact met de cliënt erg belangrijk.

Welke thema’s vindt de Cliëntenraad belangrijk?

  • Zorginnovatie
  • Veiligheid
  • Gezondheid en hygiëne
  • Mentale verzorging en maatschappelijke ondersteuning
  • Verbeteracties en deskundigheid
  • Klanttevredenheid en service

Jaarlijks publiceert de Cliëntenraad een jaarverslag waarin wordt weergegeven wat de Cliëntenraad het afgelopen jaar heeft gedaan. Tevens geven zij in dit verslag inzicht in de plannen voor het komende jaar.

Om goed op de hoogte te blijven van wat er speelt onder de cliënten en de kwaliteit te borgen, voert de Cliëntenraad jaarlijks zogenaamde koffiegesprekken met een aantal cliënten van IVT thuiszorg.

De Cliëntenraad richt zich uitsluitend op het algemeen belang van cliënten thuiszorg. Voor individuele klachten heeft IVT thuiszorg een eigen klachtenregeling ontwikkeld. Meer weten? Download de klachtenregeling of neem contact op met de klachtenfunctionaris van IVT thuiszorg via telefoonnummer: 073-631 1300.

naar boven

Invloed en meepraten?

De resultaten van de Cliënenraad komen werkelijk ten goede aan de cliënten en de zorg. Dat maakt het werk de moeite waard. Neem contact op met de Cliëntenraad IVT thuiszorg:

  • wanneer u meer informatie wenst;
  • als u lid wilt worden van de Cliëntenraad IVT thuiszorg;
  • als u suggesties heeft om de zorg te verbeteren;
  • als u de Cliëntenraad wilt uitnodigen voor een gesprek bij u thuis.

U bereikt de Cliëntenraad IVT thuiszorg via het e-mailadres clientenraad@ivt-zorg.nl

naar boven

Ga naar desktopversie Ga naar mobiele versie